Sidor

onsdag 6 juni 2012

Kanelbullar

Idag är det Sveriges nationaldag och jag har lekt svensk genom att baka kanelbullar :) Kanelbullar är ju otroligt goda men eftersom det är lite tungt att pressa i sig 30 bullar på tu man hand så bakar jag dem inte så ofta. Visst, man kan frysa dem, men frysta kanelbullar är ju ändå inte lika goda som nybakade. Som tur får jag hjälp med ätandet idag av några vänner och deras barn. Jag bakade efter Leilas recept, de jag har provätit var goda men de blev på gränsen till för bleka. Nåja, vännerna har aldrig sett riktiga kanelbullar tidigare så det gör väl inget, jag säger att det är så här de ska se ut!


Ikväll ska jag fortsätta sy på karinottilias plånbok, del två i sew alongen har kommit upp på hennes hemsida. Hoppas jag har något att visa upp imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar