Sidor

onsdag 20 juni 2012

Tetranecessär

Hos Kokalal blev jag påmind om tetranecessären som var populär på sybloggarna för några år sedan. Och när jag gick igenom mina gamla pysselbokmärken hittade jag även icakurirens tetranecessär bland en massa andra "det här ska jag prova"-bokmärken. Dags att äntligen sy en med andra ord! Först ut var en gul/vit där jag gjorde något konstigt med blixtlåset så att det inte går att stänga helt. Inte så lyckat. Revanschsugen sydde jag raskt en till, röd denna gång, och den lyckades bättre.
Vill du också sy en? Här är icakurirens beskriving och här är Kokalals tutorial.

5 kommentarer:

  1. Ibland tycker jag att det är för mycket sommar... Jag skulle gärna sitta och sy inomhus i stället. Men den här necessären är ju så enkel att det kanske kan klämmas in! Plånboken däremot... är bara tillskuren än så länge. Superfina blev dina!

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt göra en sådan länge men det har liksom aldrig blivit av. Men bra sätt att bli av med små tygbitar.

    SvaraRadera
  3. Smäckert läckra!! Tyg eller vaxduk?

    SvaraRadera
  4. Så supersött! Det är något särskilt med tetra...
    Jag virkade en variant av det här för ett tag sedan som man kan se här: http://wp.me/p1hHPT-kd. Gjorde också det där märkliga felet så dragkedjan inte riktigt stängdes, men har inte haft tålamod att göra en ny. ;)

    SvaraRadera
  5. Japp, jag minns när alla gjorde tetror, det gjorde nämligen jag med och jag blev besatt, haha! Har också den där länken till ica och jag ska nog göra mig några fler, dom är faktiskt väldigt bra, snygga och enkla att göra! Dina blev jättefina :-)

    SvaraRadera