Sidor

måndag 4 juni 2012

Plånboks-sew along

Jag har hoppat på karinottilias plånboks-sew along! Med lite avvikelser från instruktionerna. Alla delar är tillklippta, men jag testar på att ha vaxduk som yttertyg. Fungerar det inte så får jag väl klippa till ytterdelar i ett annat tyg istället. Blixtlåset har sitt ursprung i ett urtvättat kuddfodral, jag tänkte klippa det till lämplig längd i ett senare skede. Någon passlig tryckknapp har jag inte heller hemma så jag tänkte köra med kardborrband, hoppas det går lika bra. På onsdag får jag veta hur jag ska sy ihop delarna - spännande! Och alldeles för långt dit...

2 kommentarer:

  1. Jag har också mina bitar tillklippta och väntar otåligt på onsdag! Kul om det funkar med vadkunnig.

    SvaraRadera
  2. Spännande! Blir säkert snygg :-)

    SvaraRadera